Mars: Laser 50% & anti-age 20%

Laser hårfjerning

Lei av barbering og voksing? Fjern uønsket hår for godt med en av markedets beste lasere. Hos oss tilbyr vi en tilnærmet smertefri behandling som gir permanent hårreduksjon på alle hudtyper.

Kampanje: Bestill time i dag og spar 50% frem til ønsket resultat er oppnådd. Tilbudet gjelder alle områder – hele behandlingsforløpet.

Velbehag Klinikk Drammen

Nyttig å vite

• Behandlingsområdet må barberes før timen. Det kan gjøres kvelden før eller samme dag. Vi tilbyr også barbering i klinikk.

• Ikke voks eller bruk epilator på behandlingsområdet i de siste 6 ukene før behandling.

• Unngå solarium og selbruning i 2 uker før timen din, og beskytt alltid huden med solkrem i direkte sollys.

I behandlingen bruker vi en av aller markedets beste og tryggeste lasermaskiner. I motsetning til vanlige lasere jobber denne i tre bølgelengder. Det betyr at laseren jobber i flere dybder i huden, for optimalt resultat, og fjerner hår trygt på alle hudtyper og hudfarger. Kjølesystemet gjør at behandlingen er svært effektiv, rask og tilnærmet smertefritt.

Vil du prøve laseren på et mindre område før selve behandlingen? Bestill en gratis konsultasjon, så hjelper vi deg!

• Rødhet og nupper er vanlig det første døgnet.
  • Unngå såpe, sminke eller deodorant samme dag som behandlingen.
  • Unngå direkte soling i 2 uker. Vi anbefaler solfaktor 50 på behandlingsområdet ved soling.
  • Hårsekkene begynner først å falle av etter 1-3 uker. Skrubb gjerne jenvlig for å hjelpe prosessen, men vent 1 uke før du eksfolierer huden.
  • Med vår lasermaskin kan du oppnå opptil hele 25% hårreduksjon kun etter én behandling!

Du vil også få med deg en brosjyre med nyttig informasjon om behandlingen som du nettopp har gjennomført.

Laser hårfjerning

Vår laser

Hos Velbehag bruker vi en laser som heter Soprano Ice Platinum som er kåret til en av markedets beste og tryggeste lasermaskin. Denne anses som en av de aller beste høyteknologiske laserne på markedet for hårfjerning og permanent hårreduksjon.

I motsetning til vanlige lasere jobber denne i tre bølgelengde; 755nm, 810nm og 1064nm. Det betyr at laseren jobber i flere dybder i huden, for optimalt resultat, og fjerner hår trygt på alle hudtyper og hudfarger. Kjølesystemet gjør at behandlingen er svært effektiv, rask og tilnærmet smertefritt.

Studier viser at de fleste opplever opptil 90% hårreduksjon ved gjennomført behandlingsløp. Enkelte vil likevel være behov for en re-behandling annethvert år.

Vi jobber i bevegelse for ekstra trygghet.

Det gjør at vi unngår å skyte all energi i én puls, på et konsentrert område, og unngår derfor sjansen for brannskader/merker på huden. Like effektivt, bare tryggere.

laser hårfjerning hos Velbehag Medisinsk Hudklinikk

Vanlige spørsmål om laser hårfjerning

Din sikkerhet er vår høyeste prioritet. Hos oss kan du føle deg trygg, og her er hvorfor:

• Vår laser er kåret til en av markedets beste og tryggeste lasermaskin.
  • I motsetning til tradisjonell laserbehandlingen jobber vi i bevegelse. Det gjør at vi unngår å skyte all energi i én puls, på et konsentrert område, og unngår derfor sjansen for brannskader/flekker på huden.
  • Alle behandlinger med laser utføres av erfarne og sertifiserte laserterapeuter.

Komplikasjoner

Det er alltid en risiko knyttet til kliniske behandlinger. I Velbehag er vi opptatt av å være transparante og åpne, og forteller derfor åpent om både fordeler og ulemper med laserbehandling.

• I ytterste konsekvens, ved laserbehandling, kan det bli ekstra varmt på et område. Det kan oppleves som følelsen av å bli «brent». Siden vi jobber i bevegelse er det ikke nok krefter til å forårsake brannsår, eller permantente merker/skader, men området kan likevel være noe sårt i opptil 24 timer – dersom dette skulle forekomme.

Laserbehandlingen er tilnærmet smertefri. Soprano Ice er en unik laser som kombinerer laserteknologi med en avkjølingsmetode. Den har en kjøling på – 3 grader, som gjør behandlingen mindre ubehagelig.

Mange kan slite med inngrodde etter voksing og barbering. Laser vil være til stor hjelp for dette problemet. Man vil kunne se stor forbedring etter 1-2 behandlinger, da hårveksten blir mindre tett etter laser. Gynekologer henviser for eksempel ofte pasienter til denne typen behandling.

Laseren vi bruker har en teknologi som gjør at vi kan behandle alle hudfarger, solbrun hud og de med tynnere hår. Laseren har best effekt på mørke hår.

Dette varierer ut ifra området som skal behandles. Det er bare hår som er i vekstfase som kan behandles. Vi må derfor behandle flere ganger over tid, slik at vi treffer hårsyklusen riktig under hver behandling. Det vil gå mellom 4 til 8 uker mellom hver behandling. Du vil få et eget behandlingsprogram i samråd med din behandler.

Under er en liten oversikt over antall behandlinger som er anbefalt til enkelte områder, som også kan variere fra person til person:

• Armhuler, bikinilinje og brasiliansk: 6 behandlinger
  • Kropp: 8-10 behandlinger
  • Ansikt: 8-12 behandlinger

Mellom 4-8 uker, avhengig av området som skal behandles.

Nei. Laseren vår brukes kun til hårfjerning, og kan for eksempel ikke fjerne tatoveringer eller jobbe på strekkmerker.

Selvfølgelig. Vi i Velbehag setter din trygghet først, og tilbyr konsultasjonstime dersom det er ønskelig. Da får du informasjon om behandlingen og hva som passer dine behov, helt uforpliktende og gratis.

Laseren vil ikke ha effekt på grått og blondt hår. Personer med kreft som er under cellegiftbehandling, har epilepsi eller er gravid/ammende, bør ikke ha laser. I noen tilfeller kan det være aktuelt dersom man har fått godkjennelse fra lege.

Det er 18 års aldersgrense for behandling med laser.

Velbehag Medisinsk Hudklinikk konsultasjon

Trenger du hjelp?

Vi tilbyr gratis konsultasjon hos hudterapeut og kosmetisk sykepleier. Du bestemmer selv om du ønsker konsultasjonen i klinikk eller digitalt.

I trygge hender hos Velbehag

Vårt mangfoldige team består av leger, kosmetiske sykepleiere og dyktige terapeuter – alle klare til å gi deg det beste resultatet i trygge omgivelser. Felles for samtlige er at de er håndplukket fra bransje eller Velbehags akademi.

Bli med på laserbehandling

Det er alltid en risiko knyttet til kliniske behandlinger. I Velbehag er vi opptatt av å gi deg som kunde kontrollerbar og riktig informasjon. Nedenfor kan du lese om noen av de vanligste risikomomentene knyttet til behandlingene vi tilbyr. I forkant av eventuell behandling vil du alltid få utdypende informasjon om risiko i dialog med lege eller sykepleier. Les mer

Kristiansand og Sandnes er fullbooket for laser hårfjerning til 50% rabatt, men det legges ut flere timer i begynnelsen av september

• Kampanje: Spar 20% på alle injeksjoner i juni.

• 15% student- og lærlingrabatt på behandlinger til ordinære priser ved fremvisning av gyldig bevis i klinikk.

• 20% vennerabatt på injeksjoner til ordinære priser når man kommer 2 pers til behandling.